Kašmírová šála Gustav Klimt - Strom života

Oboustranná kašmírová šála s obrazem Gustava Klimta - Strom života. Z druhé strany šály je obraz od Gustava Klimta - Naplnění.

Tip: K šále je možné koupit i extra jemné rukavice s obrazem Stromu života. Rukavice prodáváme i samostatně.

 

Rozměry šály: 180 x 70 cm

Materiál: 50 % kašmír, 50% viskóza. Díky této kombinaci je šála velice příjemná na dotek, neškrábe a nežmolkuje.

Údržba: doporučujeme šálu prát v ruce případně použít program na vlnu bez ždímání. Šálu pak pověsit a nechat uschnout, aby nedošlo ke zmačkání a šála se neničila.

Dostupnost Skladem (>5 ks)
Kód: 368
890 Kč
Kašmírová šála Gustav Klimt - Strom života

Gustav Klimt (1862-1918) byl rakouský malíř žijící převážně ve Vídni. Výrazné kreslířské nadání projevoval již jako malý a ve čtrnácti letech úspěšně absolvoval přijímací zkoušku na Kunstgewerbeschule, vídeňskou uměleckoprůmyslovou školu. Zároveň studoval malířství v ateliéru Ferdinanda Laufbergera a po jeho smrti pokračoval u profesora Bergera. Pro liberecké divadlo vytvořil dodnes sloužící malovanou oponu. Měl vlivné postavení v umění monarchie a byl oblíbeným portrétistou vídeňské společnosti. Patří mu klíčové postavení v rakouských dějinách umění.

Klimtovo dílo je kombinací symbolismu a byzantských rysů, které vytvářejí podtón jeho secesnímu stylu. Klimtovy obrazy mají zvláštní, až úzkostnou atmosféru, často zobrazují freudovskou myšlenku o erotice přítomné v každém lidském pohybu a konání. Maluje dvourozměrně, intenzivními barvami a přitom velice jemně a s vytříbenou důstojností.

 

Obraz Strom života (1909) je prostředním obrazem jednoho velkého díla Stoclet Frieze, z levé strany ho ohraničuje Očekávání, z pravé Naplnění. Jde o mozaiku v jídelně paláce Stoclet v Brusselu inspirovanou egyptským, byzantským a japonským uměním. Strom života je důležitým symbolem v mnoha filozofiích, náboženstvích i mýtech, představuje spojení mezi nebem, zemí a podsvětím. Mezi jeho prácemi má jedinečné postavení, jelikož se jedná o jedinou krajinku z jeho „zlatého období“, kdy vytvářel luxusní díla ve zlatých barvách. Celý obraz je provázaný hlubokou symbolikou. Točící se větve mají vzbuzovat dojem věčnosti a celistvosti života. Celý rozsah stromu - od kořenů až po špičky větví - představují spojení mezi nebem, zemí a podsvětím, jež pro Klimta znamenalo jakýsi finální determinismus vládnoucí nad každou žijící věcí, která je zrozena, roste a pak se navrací zpět do země. Někteří kritici v obraze namísto nebe a země nacházejí symboliku muže a ženy, jiní lidskou krásu a sílu. Jisté je, že černý pták v centru obrazu k sobě soustřeďuje maximum pozornosti. Symbolizuje, že vše, co někde začíná, také končí.

Obraz je součástí výzdoby Palais Stoclet v Bruselu.

 

Obraz Naplnění

Jde o jednu z částí velkého díla Stoclet Frieze s názvem Naplnění. Jedná se o přepracování témat z poslední části děl Beethoven Frieze, Sbor andělů ráje a Polibek. Na všech obrazech se vyskytují vzájemně podobné páry. Skloněný muž objímá ženu, což naznačuje duchovní i fyzické spojení, stejně jako v díle Polibek. Klimt často dával do svých děl kontrast mezi čtyřúhelníkovými a kruhovými tvary. Ilustroval tak rozdíly mezi mužem a ženou.

Obraz je vystaven v Austrian Museum of Applied Arts, Vídeň, Rakousko.