Hedvábný šátek Edgar Degas - Zkouška baletu

Oboustranný hedvábný šátek s obrazem Zkouška baletu od Edgara Degas. Z druhé strany je obraz Taneční foyer v opeře Le Peletier od stejného autora.

Rozměry šátku: 70 x 70 cm

Materiál: umělé hedvábí

Údržba: doporučujeme šátek prát pouze v ruce. Šátek pak pověsit a nechat uschnout, aby nedošlo ke zmačkání a neničil se.

 

Dostupnost Skladem (1 ks)
Kód: 768
490 Kč
Hedvábný šátek Edgar Degas - Zkouška baletu
Hedvábný šátek Edgar Degas - Zkouška baletu
Novinka

Edgar Degas (1834 – 1917)

Francouzský malíř a sochař je považován za jednoho ze zakladatelů impresionismu, přestože on sám sebe řadil k realismu. Jako malíř se od 70. let 18. století identifikoval s tancem a přes polovinu svých děl věnoval znázorňování baletek, baletních zkoušek a vystoupení. Jeho vyjádření pohybu patří k nejdokonalejším. Věnoval se i portrétování a jeho portréty a akty patří k těm nejobdivovanějším v historii.

 

Zkouška baletu

"Zkouška baletu" (francouzsky "L'Examen de Danse") je olejomalba od francouzského impresionistického malíře Edgara Degase. Toto dílo bylo vytvořeno kolem roku 1880 a je známé svým zobrazením mladých baletních tanečnic během zkoušky. Degas se často zaměřoval na tuto tematiku v svých obrazech, což mu umožnilo zachytit intimní momenty za scénou baletního představení.

Obraz zachycuje skupinu mladých baletních tanečnic během zkoušky. Dívky jsou oblečeny do baletního oděvu a jsou vidět při provádění různých pohybů a pozic, které jsou typické pro baletní zkoušky. Malba je často vnímána jako pohled z divadelního hlediště nebo z prostoru určeného pro diváky.

 

Taneční foyer v opeře La Peletier (1872)

Olejomalba z roku 1872. Degas se o svět tance začal zajímat v 60. letech 19. století, ale teprve v roce 1874 poprvé představuje v prvním impresionistickém salonu dílo věnované baletu. V 70. a 80. letech 19. století Degas představuje tanečníky Opery realisticky a lze v nich rozpoznat některé současné umělce a scénu.

To je případ Opery v ulici Le Peletier. Degas místo namaloval dle svých vzpomínek z mládí, protože opera byla zničena. Jeho náklonnost k ní ožila v mnoha dalších obrazech. Nicméně stejně se autor nestará o detaily těchto míst, ale věrně reprodukuje ducha zobrazující ty, kteří je obývají. Degas tímto obrazem ospravedlnil foyer opery jako takové, neboť bylo často spojované s milostnými schůzkami mezi tanečníky a abonenty, místo toho, že se používá také pro taneční kurzy a tanečníky pantomimy a zkoušky hvězd.

Obraz je umístěn v Musee d Orsay, Paříž, Francie